majagräddnos

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Crosstårta - Alex 6år

Av Maja Nilson - 30 november 2012 20:06









Gokväll! 


Tänkte slänga upp lite bilder på tårtan som Alex, 6 år, önskade sig på födelsedagen. "Kravet" var en cross :) Formen på tårtan kom jag på ganska fort, men fick fråga min crossgalna sambo om lite detaljer. Tänkte först ha en svart/vit cross men det kändes som en mörk tårta för en 6åring så gjorde en orange, som tydligen är  KTM´s färg (ett crossmärke) så det vart ju bra :) Alex fick även en guldpokal. Nummret på cykeln är 6, alltså så många år somAlex fyllde. Lite gräs runt cykeln och tårtan var klar. Fyllning: Gelehallon (JÄTTEGOTT!) och geishachoklad. Spacklad med smörkräm och täckt med SP. 



 


             


Grattis Alex, önskar dig lycka i livet! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:33

    Nu ni :) Nu kommer en tårta som jag är SÅ stolt, nöjd och glad över! Jag blir imponerad av mig själv om man får bli det :) Över två saker (de på bilderna nedanför) smurfarna som håller i Poppes namn, de blev supercoola (fått inspiration ifrån...

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:26

      En gammal klasskamrats syster Zinu hade bestämde åsikter om hur hennes tårta skulle se ut :) Hon skickade en bild på en tårta hon så gärna ville ha. En röd tårta med en guldkrona, rosa rosetter o volanger. Jag fixade alla rosa rosetter oc...

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:14

    När min gamla klasskamrat Sandras son Theodor fyllde år så önskade sig han en tårta med en monster truck på och inte vilken monster truck som helst, utan monster mutt. Jag hade ingen annning om vem/vad det var hihi efter lite google så insåg ...

Av Maja Nilson - 19 augusti 2013 12:00

    Min kusin o hans sambo ville ha en tårta till deras vän (min arbetskamrat) som fyllde 40 år (kan man verkligen INTE tro hihi) han älskar två saker i sitt liv (förutom det uppenbarliga, familj osv) det är tuttar och tuttar :) Det var verkligen...

Av Maja Nilson - 19 augusti 2013 11:55

    Mina kära farmor ifrån göteborg var uppe hos oss i sommras och hälsade på. I samma veva höll jag på att träna på att göra rosor. Jag tog tillfället i akt och gjorde en tårta till min farmor med mina nytränade rosor :) Ljusgula rosor, rosettba...

Copyright

 

Bilderna på den här sidan är under copyrightskydd, vilket betyder att du inte får använda bilderna utan min tillåtelse. 

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Translate

Länk

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards