majagräddnos

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Lanas barbie/prinsess tårta

Av Maja Nilson - 19 augusti 2013 11:49


Lana, som fyllde 4år, önskade sig en barbie docka. Jag har gjort en tidigare, den hittar ni HÄR. Denna gång gjorde jag en vit barbie med lite rosa detaljer. Aldrig har jag haft sånna problem med en tårta som med denna, jag satte uppe halva natten o drog håret av ilska för det blev bara inte så jag ville! Inget funkade, sockermassan svettades och blev glansig och svår att ta i, klänningen blev konstig.. usch, jag var väldigt nära på att slänga allt i golvet bara o gömma mig. Men jag tog en paus och dagen efter gick det mycket bättre :) Lite skönhetsfel men jag hoppas att Lana blev nöjd ändå :) 


Fyllningen: Chokladmousse och vaniljkräm, spcaklad med smörkräm, täckt med sockermassa. 


   


Jättestort grattis på din stora dag Lana! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:33

    Nu ni :) Nu kommer en tårta som jag är SÅ stolt, nöjd och glad över! Jag blir imponerad av mig själv om man får bli det :) Över två saker (de på bilderna nedanför) smurfarna som håller i Poppes namn, de blev supercoola (fått inspiration ifrån...

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:26

      En gammal klasskamrats syster Zinu hade bestämde åsikter om hur hennes tårta skulle se ut :) Hon skickade en bild på en tårta hon så gärna ville ha. En röd tårta med en guldkrona, rosa rosetter o volanger. Jag fixade alla rosa rosetter oc...

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:14

    När min gamla klasskamrat Sandras son Theodor fyllde år så önskade sig han en tårta med en monster truck på och inte vilken monster truck som helst, utan monster mutt. Jag hade ingen annning om vem/vad det var hihi efter lite google så insåg ...

Av Maja Nilson - 19 augusti 2013 12:00

    Min kusin o hans sambo ville ha en tårta till deras vän (min arbetskamrat) som fyllde 40 år (kan man verkligen INTE tro hihi) han älskar två saker i sitt liv (förutom det uppenbarliga, familj osv) det är tuttar och tuttar :) Det var verkligen...

Av Maja Nilson - 19 augusti 2013 11:55

    Mina kära farmor ifrån göteborg var uppe hos oss i sommras och hälsade på. I samma veva höll jag på att träna på att göra rosor. Jag tog tillfället i akt och gjorde en tårta till min farmor med mina nytränade rosor :) Ljusgula rosor, rosettba...

Copyright

 

Bilderna på den här sidan är under copyrightskydd, vilket betyder att du inte får använda bilderna utan min tillåtelse. 

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Translate

Länk

Gästbok


Skapa flashcards