majagräddnos

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Vinter mirandanalle till Therese o Fredrik

Av Maja Nilson - 7 mars 2013 09:42


Jag var tydligen skyldig min storasyster en tårta då jag glömt göra en till henne när hon fyllde år :) Vi fyller år med 2dagars mellanrum så vi firade födelsedagen tillsammans, dock hade jag så mycket att göra plus att jag låg o sov halva dagen, när jag satte igång med tårtan hade jag inte räknat med vilken lång tid de skulle ta o göra den (de var bland mina första tårtor o då hade jag inte så stor koll) så jag bara drog ihop lite vit sockermassa, täckte på med några fjärillar o så kände jag att jag måste ha nån text iaf så jag skrev "grattis till.. mig" hahaha glömde bort min syster!!! Det har jag fått höra hela året så jag har lovat henne en tårta, det är bara att säga till. Så nu i februari när hon och hennes sambo hade 2årsdag så passade hon på att lösa in sin gratis tårta :) Jag fick göra precis vad jag ville men smakerna skulle vara hallon och vit choklad. Min första tanke var ju mirandanalle, för mig är det kärlek och mys, de är ju så söta. Jag tänkte först göra en tårta som var formad som en mirandanalle men självförtroendet svek mig o jag ville inte riskera att förstöra deras dag så jag gjorde två små vinter mirandanallar som sitter i ett hjärta av rosa och vita rosor. Det är ju fortfarande vinter (tyvärr hihi) så då måste man vara varmt klädd, killen fick en blå mössa och halsduk och tjejjen fick rosa öronmuffar (heter det så? hahaha) och en halsduk. Jag har tjatat om denna tårta i evigheter känns det som men gud så nöjd jag är över den! Först kändes den lite väl.. bröllopsaktig nästan men jag är superdupernöjd hihihi Hoppas ni också vart nöjda, tiss o fredrik! 


                     


Många bilder men så blir det ibland :) Stort grattis på 2årsdagen tiss o fredrik och många pussar till moa, hugo o max!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:33

    Nu ni :) Nu kommer en tårta som jag är SÅ stolt, nöjd och glad över! Jag blir imponerad av mig själv om man får bli det :) Över två saker (de på bilderna nedanför) smurfarna som håller i Poppes namn, de blev supercoola (fått inspiration ifrån...

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:26

      En gammal klasskamrats syster Zinu hade bestämde åsikter om hur hennes tårta skulle se ut :) Hon skickade en bild på en tårta hon så gärna ville ha. En röd tårta med en guldkrona, rosa rosetter o volanger. Jag fixade alla rosa rosetter oc...

Av Maja Nilson - 21 augusti 2013 10:14

    När min gamla klasskamrat Sandras son Theodor fyllde år så önskade sig han en tårta med en monster truck på och inte vilken monster truck som helst, utan monster mutt. Jag hade ingen annning om vem/vad det var hihi efter lite google så insåg ...

Av Maja Nilson - 19 augusti 2013 12:00

    Min kusin o hans sambo ville ha en tårta till deras vän (min arbetskamrat) som fyllde 40 år (kan man verkligen INTE tro hihi) han älskar två saker i sitt liv (förutom det uppenbarliga, familj osv) det är tuttar och tuttar :) Det var verkligen...

Av Maja Nilson - 19 augusti 2013 11:55

    Mina kära farmor ifrån göteborg var uppe hos oss i sommras och hälsade på. I samma veva höll jag på att träna på att göra rosor. Jag tog tillfället i akt och gjorde en tårta till min farmor med mina nytränade rosor :) Ljusgula rosor, rosettba...

Copyright

 

Bilderna på den här sidan är under copyrightskydd, vilket betyder att du inte får använda bilderna utan min tillåtelse. 

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Translate

Länk

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards